Nu är det avklarat. Så här gick det sedan. Överallt har det varit lång väntetid, kö och flerval. Till sist hamnade jag hos Arcy som är Bonniers multitidningstjänst. Det visade sig att vi prenumererat på tjänsten. Vi blev en aning missnöjda och sa upp den. Vi klagade nämligen på det begränsade antalet tidningar i jämförelse med Readly, en annan sådan tjänst på nätet. Strax därefter kom ett erbjudande om två månaders gratisläsning, som därefter skulle bli en löpande prenumeration, så det nappade vi på för att se om antalet tidningar utökats. Den mänskliga naturens efterhängsna nyfikenhet fick oss fast. Om vi ska skylla på något allmänt och inte oss själva för att vi försätter oss i liknande konstigheter med appar och prenumerationer. Nej, det visade sig att urvalet tidningar var same same, så vi sa upp prenumerationen.
Förmodligen hade den första uppsägningen inte åtgärdats innan vi kollade gratiserbjudandet och hann säga upp det. Så vår uppsägning nummer två ledde till att prenumeration 1 sades upp. Och den andra löpte friskt vidare. Avgifterna tickade ut från kontot som vi väl borde ha haft bättre koll på. Nu vet vi att alla uppsägningar bör vara skriftliga och inte ske per telefon. Enär då finns det papper på åtgärden. Vi ska inte heller försöka lösa problemen via telefon ty det tar en evighet (läs: cirka en halv dag).
Undrar efter denna märkliga upplevelse om det vore idé att skaffa sig flerval? T.ex. Vill du prata vård och sjukhus, tryck 1. Gäller det bostaden, tryck 2. Vill du bara prata, tryck 3. Har du skvaller, bra och intressant sådant, tryck 4. Handlar det om kyrka och religion, tryck 5. Vet du inte vad du vill, tryck 6. Gäller det Rättfärdiggörelseläran, häng kvar. För att det inte ska bli alltför chockartat när någon ringer upp ska jag se till att det blir en rejäl väntetid då någon populär slagdänga kan spelas och en sordinerad röst ibland säger: du behåller din plats i kön! Din plats är 123!